18.1.2015

Mä olen kyllästynyt niihin voimiin jotka ohjailee mun elämää


1

The will to win, the desire to succeed, the urge to reach your full potential... these are the keys that will unlock the door to personal excellence - Confucius

Mikä siinä on niin vaikeeta, siis tiedättekö siinä, että ei osaa kuunnella omaa kehoaan? Kun vain jatkaa ja jatkaa, vaikka keho yrittää pieniä viestejä antaa, että rauhotu nyt vähän idiootti? Kun epäonnistuminen ei ole vaihtoehto? Kun kroppa lopulta päättää, että nyt riittää. 
En osannut itse rauhoittua tuossa ennen joulukuun puolta väliä, paahdoin täysillä menemään koulussa, vapaa-ajalla ja harrastuksissa. Yritin olla jokaisella osa-alueella täydellinen. Lopulta kroppa petti, pakotti pysähtymään. Pakotti miettimään sitä, mikä on elämässä tärkeää. Sitä, ettei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Vaikka en ole paras jokaisessa asiassa, se ei silti tarkoita, etten olisi ihmisenä samanarvoinen kuin muut. 


2

Never, never, never give up - Winston Churchill

Menetin kaiken uskon sen suhteen, että pärjäisin jääkiekossa. Harkoissa käymisen syy muuttui, enää en mennyt siksi, että saan siitä hyvän olon ja pääsen oppimaan uutta, vaan siksi, että pakko mennä, pakko onnistua, pakko olla hyvä. Tuli paineita, en halunnut pettää joukkuetovereitani, en päässyt välttämättä joku viikko käymään kuin vain kerran jäällä. En voinut ymmärtää sitä, että ei minun ole pakko olla täydellinen. Otin tekemäni virheet todella raskaasti, harjoitusten jälkeen saatoin mennä kotiin itkemään, kun v*tutti niin paljon se, että olin möhlinyt. En vieläkään voi käsittää, että miksi olen ajatellut näin. Epäonnistuminen on inhimillistä, eikä kukaan meistä voi onnistua joka kerta. 

Sä oot kerran jo nähnyt, miten tää maailma romahtaa
Ja silti jostakin tuhkan seasta noussut ylös taas
Sä oot kerran jo luullut, ettet tuu koskaan toipumaan
Ja silti siinä sä kaikkien mukana huudat kovempaa
Niin mä voin luvata, et aina lopulta sä selviit mistä vaan
Ja ihan todella ei ole rajoja nyt, kun tanssitaan

Sä oot kerran jo hiljaa elänyt niin kuin pyydetään
Ja tosi hienosti jaksoit sitäkin roolia esittää
Mut älä unohda, että nyt lopultakin on sun vuoro taas
Ja mä voin luvata, ettei se satuta, kun kaiken pudottaa - Kaija Koo

3

En mä rohkea oo,
enkä kuolematon,
mut mä tiedän vaan sen,
minkä sydän on tiennyt kauan tän
Mun pakoni loppuun juostu on - Kaija Koo

Ehkä mun piti kantapään kautta oppia hölläämään. Joulukuun loppu meni sitten ihan hyvin, yksi viikko puhtaasti taukoa reeneistä, sitten pari kertaa vähän höntsämeiningillä. Nyt sen jälkeen olen päässyt käymään keskimäärin kerran viikossa. Enkä mä vedä siitä enää stressiä, tietty välillä harmittaa ja mietin, että skippaanko koulupäivän, että pääsen harkkoihin. Olen kuitenkin keksinyt muuta tekemistä, esimerkiksi olen käynyt juoksemassa. En kuitenkaan vedä itseäni loppuun asti. Nyt motivaationa ei ole parhaana oleminen ja täydellisyyden tavoittelu, vaan se, että jääkiekko on hauskaa, se on laji, joka pelasti mut sillon kun olin ihan pohjalla.

Rakkaudesta lajiin. 


xoxo, Annu


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitathan palautetta asiallisesti! :----)