14.7.2013

I'd love to kiss ya but I just washed my hair

Tässä ois tää hiuspostaus mitä ootte toivonu. Otin kuvia vuodesta 2008 aina tähän päivään saakka, joka vuodelta on 3 kuvaa edustamassa sitä, minkä näköisillä hiuksilla sitä onkaan liikuttu.

Iha pentuna mun hiusten luonnollinen väri oli semmonen oikeesti vaalee, kauniit blondit. Sitten joskus kolmos-nelosluokan aikana se vaaleus katos ja tilalle alko puskee semmosta kivaa maantienharmaa/ruskee sekotusta. Sitte mä taisin tympiintyä vitosluokan aikana niihin niin pahasti, että sanoin äitille, että haluan värjätä hiukset. Sille tielle sitä nyt oon jäänytkin sitte. Ps. keskijakaus oli aika hot kans sillon.

hiukset 2008
Hiukset vuonna 2008. Ennen kutosluokkaa halusin näyttää "aikuisemmalle" (XD) ja päätin että värjätään punaisella hiukset. Joo, ihan kiva idea. Juuri ennen kutosluokan alkua värjättiin kastanjanruskealla, lopputulos _violetit_ hiukset. Ei mennyt niinkuin elokuvissa. Sen jälkeen päätin että punaisessa pysytään, ja sillä linjalla on mentykin. Keksin myös, että haluan sivujakauksen, koska keskijakaus on so last season.
hiukset 2009
2009. Eroa edelliseen vuoteen? Noup. Rakastin tota punasta ku kuuta nousevaa. En osannu pitää hiuksia mitenkään muuten, kuin vapaasti auki tai ponnarilla. Myös pinnit oli kovassa käytössä.
hiukset 2010
2010. Tajusin vasta nyt tätä postausta kirjoittaessa, että tästähän jäi puuttumaan yksi oleellisimmasta hiusmokista minkä tein. Eli siis keksin kerran kasiluokalla että haluan _tasaotsiksen_. Ei siinä, kiva idea, harmi vaan kun on niin luonnonkiharat hiukset että tasaotsiksesta tuli aivan järkyttävä. Se ois pitäny suoristaa joka aamu, että se ois näyttäny järkevälle. Kasvatin kyllä nopeasti sen pois. Se oli ehkä pahin leikkaustapa miten mun hiuksia voi vaan leikata. Järrrrrkyttävää. No hiusten värissä rupes sit muutosta tulemaan. Ennen riparia halusin rueta vaalentamaan näitä ja konfirmaatioon mulla olikin sitten epämääräisen vaaleanruskeanoranssit hiukset. Syksyllä vaalennusprojekti sitten vain jatkui ja pääsin pikkuhiljaa haluttuun tulokseen. 
hiukset 2011
2011. Syksyyn asti mentiin vaaleella värillä ja sitten hetken mielijohteesta värjäsin suklaanruskealla. Tosin niistä tuli aika reilusti punasävyiset, mutta kyllähä niillä kehtas kylillä liikkua. Nääki kyllä lähti vaalenee joskus loppuvuodesta kun halusinkin takaisin vaaleaan. Suoristusrauta oli kovassa käytössä ja sen kyllä huomas hiuksistakin kun ne alko vaan tippua päästä ja latvat ihan kuivat.
hiukset 2012
2012. Edelleen suoristin hiuksia, mutta huomattavasti vähemmän mitä edellisenä vuonna. Värissä ja leikkauksessa ei mitään uutta tapahtunut, kampaajalla kun kävin niin kävin vain juuren värjäämässä, latvoihin en oikeastaan koskenutkaan. Tästäkin kollaasista puuttuu ne "erikoisemmat" hiustyylit. Nimittäin Jaska tykkää laittaa mun hiuksia aina kun lähdetään juomaan tai jotain, niin se sit kans laittaa. Esimerkiks tehny lettejä ja suoristanut, tupeerannut tehnyt nutturoita. Itse teen sotkunutturan, hiukset ponnarille tai annan niitten hulmuta vapaana. Ai kuinniin laiska. 
hiukset 2013
Nykyinen vuosi eli 2013. Vaaleena on pysynyt, tosin ihan just tämänhetkisestä tilanteesta ei mulla olekaan koneella vielä kuvaa. Eli siis värjäsin juuresta suurinpiirtein omalla luonnollisella värillä jonkun reilu 5cm, vähän sellainen kokeilu, että mille liukuvärjättynä näyttäisi. En uskaltanut tehdä pitkälle sitä tummempaa jos se olisikin näyttänyt kauhealle, mutta kyllä mä ite ainakin vielä oon tykänny kovasti tästä. Muuten näille ei mitään radikaalia oo tapahtunut, eikä oo tapahtumassakaan. Perusvärinä pysyy vaaleet, pienillä lisämausteilla. Sivujakaus on edelleen, tosin nykyään oon vetäny iha rennosti keskijakauksenkin koska se on vaan jotenkin rentoo ja näyttää hyvälle. En tiiä. 

Miten mä sitten hoidan hiuksiani? No ensinnäkin, en käytä muotovaahtoo tai hiuslakkaa juuri yhtään. Muotovaahtoa oon tainnut käyttää viimeks pari vuotta sitten. Hiuslakkaa pelkästään silloin kun on joku juhla tai lähtee iltaa viettämään kavereitten kanssa. Käytän tällä hetkellä Four Reasonin kosteuttavaa shampoota sekä Schwarzkopf Glissin hiusnaamiota. Viime syksynä aloitin myös puolen vuoden Biotiini  kuurin, joka ainakin minulla on tuottanut tulosta. Hiusten kasvun huomasi helposti ja myös kynnet vahvistuivat. Käytän nykyään silloin tällöin myös hiusöljyä mitä saa luultavasti vain kampaamoista (?). En ole aivan varma. Mahdollisimman vähän tököttejä hiuksiin, suoristaminen minimiiin ja hiustenkuivaajalla en olekaan hiuksia kuivannut kuin ehkä kerran tänä vuonna. Käytän kyllä Four Reasonin lämpösuojaa aina kun suoristan ja ainakin itse olen todennut sen hyväksi. Se tuo pitoa hiuksiin ja auttaa pitämään ne suorassa pidempään. 

Lisää postaustoiveita saa ehdotella, katsellaan jos niitä joskus saisin toteutettua!

xoxo, Annu 

6 kommenttia:

  1. Kiva oli kuulla,miten sinulla on vuosien saatossa hiusten väri muuttunut! Olisi mukavaa jos postailisit hieman enemmän, koska sinulla on aivan mielettömän ihana blogi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itekki haluaisin postailla enemmän, mutta kun mun päivät on nykyään sitä, että istun vaan kotona niin ei oikein oo mitään kertomisen arvoista :/ mutta kyllä mä nyt yritän tsempata että vähä useemmin postailisin:) ja kiitos !

      Poista
    2. Kiva postaus:)
      ps.oot ihana ja sun hiukset<3

      Poista
  2. Kauneusrutiinit postaus ois kans kiva,jossa kertosit miten hoidat ihoasi ja miten meikkaat.:)
    Oispa mullakin noin hyvä iho kun sulla.Ja sun silmät ja kulmakarvat on niin kauniit<3
    ps.mä haluun pisamia!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha kiitos :) ja joo voisin mä joku päivä tässä koittaa vääntää jonkun postauksen tuosta aiheesta!

      Poista
  3. Tässä olisi muutama postaus idea:
    Miten sinulla on vaatetyyli muuttunut ajan saatossa?
    Mitä kaikkea olet harrastanut/harrastat?
    Millaiset suunnitelmat on tulevaisuudessa?
    Tässä olisi muutama postaus idea!

    VastaaPoista

Kirjoitathan palautetta asiallisesti! :----)