8.2.2013

Summertime happiness

Summer 2013, mitä tapahtuu ?

Ensinnäkin sanon tähän sen, että olisin halunnut mennä Summer Uppiin kun en sinne viime vuonnakaan päässyt, mutta se jää taas käymättä. Nyt se on liian lähellä englannin matkaa, eikä äiti oikein innostunut ajatuksesta. Jos sitä ensi vuonna olisi jo parempi tuuri vai mitä? Tänä kesänä minulta jää myös Iskelmäniityt väliin. Asiahan ei muuten nakertaisi, mutta pitkästä aikaa siellä olisi ollut sellaisia esiintyjiä, joita olisi jopa kehdannut käydä katsomassa. Ei sitten. En pakota. Viime kesänä olisin halunnut lähteä BoomBox- festareille, en päässyt ja en pääse tänäkään vuonna. Ensi kesänä on pakko lähteä käymään edes yksillä festareilla, pitäähän jokaisen nuoren sekin kokea, vai mitä ?


Mutta mitä minä aion tehdä kesällä? No, ensinnäkin. Käyn autokoulua, luulen että teoriat olen jo kerennyt käymään, joten ajotunteja olisi kesälle luvassa. Sitten on tietty kirjoituksiin lukemista luvassa, tosin se on asia, jota ei innolla odota. Ruotsia ja psykologiaa kesällä, sounds good, eh? Mutta mieluummin mä luen kesällä, kuin olisin kirjoittanu keväällä 2014 yhteensä 4-5 ainetta, joten parempi näin. 

Mitä minä eniten odotan kesältä? No tietenkin summer with EF♥ Eli siis kahden viikon kielimatkaa englantiin, tarkemmin Torquayhin. Idea lähti 2011 vuoden lopulla ja sain houkuteltua pari kaverianikin siihen mukaan. Kesällä 2012 matka varattiin ja siitä asti on ollut hirveä hinku jo päästä matkaan. Ollaan menossa international-kurssille ja majoitutaan resorttiin. Hyvä kun nämä kielimatka on 13-17 vuotiaille.. Me täytetään kesän jälkeen 18. No pikkuvikoja, ollaan kuitenkin vielä sopivan ikäisiä ;----) Oon varmaan tälläkin reissulla yks vanhimpia, olin myös silloin vanhin kun olin vuonna 2010 Weymouthissa kielimatkalla. Eipä se minua haitannut, hyvin pääsin muiden mukaan ja hauskaa oli. Tähän meidän matkaan kuuluu parin päivän vierailu Lontoossa, mikä on minusta ihan superihanaamahtaavaa sillä Lontoossa on Primark!! Kauppa, jonka voisin ostaa tyhjäksi. Edulliset hinnat ja hyvälaatuiset tuotteet (tai ainakin minun käytössä kestäneet :D). Ja mitä nyt pienellä tutkiskelulla olen saanut selville, niin Primarkia ei ole Torquayssa. 
Miksi valitsimme juuri Englannin? Minä ja toinen matkalle lähtevä kaverini olemme jo käyneet englannissa kerran aikaisemmin. Se kulttuuri on jotain niin uskomatonta. Kahvilat on niin ihania, myyjät kyselevät mitä kuuluu ja juttelevat kiinnostuneina kun kuulevat, että Suomestahan sitä tullaan. Tuntemattomat hymyilevät kadulla ja uskallat kysyä neuvoa jos eksyt. Brittiläinen ruoka on hyvää, vaikkakin se on melko rasvaista. Fish & chipsejä en ole vielä maistanut, mutta tänä kesänä sekin olisi tarkoitus kokea. Tuntuu että englannissa karkitkin ovat parempia. Tosin Fazerin sinistä ei voita mikään. Brittiaksentti on jotain ihan kamalan ihanaa. Mä sulan heti sille jätkälle joka vääntää mulle brittiaksenttia. Vois muuttaa Iso-Britanniaan, siellä on tehty Potterit ! Ja siel ois 1D vaikken sitä fanitakkaan, mutta onhan ne pojat ihan söpöjä ;--)


Love, Annu

ps. kuvat we♥it
pps. huomenna Jaskan ois tarkotus tulla meille, mun pitäs opettaa sille Wanhojen oma tanssi. Sit me meinattiin mennä kuvailemaan, niin saatatte vaikka saada jotain muuta postausta ku pelkästään we♥it 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitathan palautetta asiallisesti! :----)