25.3.2011

abortti, murha vai ei?

Mä aattelin nyt puhua teille abortista ja mun mielipiteestä asiaan. Ht.netissä tulee joka päivä kysymyksiä siitä että "Olenko raskaana?". Voin sanoo et ehkä 1/10 noista on totta, loput ilmiselviä provoja. Ja sit kun ihmiset ei osaa käyttää maalaisjärkeä.. Huoh.

Mutta siis niin, oma mielipiteeni abortista on se, että joissain tilanteissa se on hyväksyttävää, joissakin taas ei. Jos sikiöllä todetaan joku vakava sairaus tms. joka voisi vaikeuttaa lapsen elämää, mun mielestä abortti on oikein. Kuten myös silloin jos lapsen äiti on alle 18-vuotias, eli lapsi itsekkin. Ja joo, kaikki varmaan alottaa nyt sen et "mitäs eivät osaa pitää ehkäsystä huolta??!?!" No ei se ehkä meidän asia oo et pitääkö ehkäisystä huolta vai ei, jokaisen oma asia. Ja ootteko muuten kuulleet siitä, että kortsutkin voi pettää? Hirmu epätodennäköistähän se on, mutta silti, sekään mahdollisuus ei ole poissuljettu.

Abortti on joidenkin mielestä murha, mutta onko sitten runkkaus heitteillejättö ? Tai murhaan johtava teko ? Ja vaikka siellä sun masussa on se sikiö, niin ei se oo vielä oikee ihminen. Yleensä ne on sellasia muutaman sentin mittaisia sikiöitä, jotka "tapetaan". Eli periaatteessa eivät oo vielä ihmisiä.

Omalla kohdallani mä en tietäs mitä mä tekisin. Itse en haluais varmaan tehä aborttia, mut tässä iässä se ois varmaan ainoo oikea vaihtoehto, kummiskin oon vasta 15-vuotias. Mut sit joskus 17-> mä joko pitäsin sen, tai sit antasin adoptioon. Mut omaa lasta rupeen hankkimaan vasta joskus 25 ->.

Voitte pitää mua nyt sydämettömänä paskiaisena, mut tää on vaan mun mielipide, anteeks jos se poikkeaa massasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitathan palautetta asiallisesti! :----)